Channel Nine Reaches Settlement With Xenophon Davis Client Over False ACA Allegations

Kieran Adair

January 12, 2021

Share This:

Xenophon Davis has reached a settlement with Channel Nine over a news broadcast, aired on A Current Affair in 2017, which falsely suggested our client was a police informant.

Our client was in gaol at the time. According to Mark Davis, Principal of Xenophon Davis, the report put a target on his head in “the most dangerous place on the planet to make such an accusation.”

“He was set upon, terrorised and stabbed as a result of this broadcast. In the end, the story was wrong,” Mr Davis said.

The innacuracies in the reporting, and danger it exposed our client to, were highlighted by Media Watch last year in the following segment:

Xenophon Davis is grateful for the settlement, and to Channel Nine for issuing the following clarification:

On 4 August 2017, A Current Affair broadcast a report relating to [our client] and his conviction for drug trafficking.

A Current Affair clarifies that [our client] was not a police informant and if anyone took the report to suggest that he was, that suggestion is withdrawn.

We appreciate the record being corrected.


Further coverage:


Share This:

Written By Kieran Adair

Kieran Adair is a reporter for Xenophon Davis, covering government accountability, civil liberties, and whistleblower trials. He has previously written for the Michael West, Guardian Australia, and Sydney Criminal Lawyers. Twitter: @kieranadair_

    Follow Us

    Like Our Facebook

    Related Articles

    Leave A Comment


    Leave a Reply

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    Pin It on Pinterest

    Share This